Mijn eerste week in de Filipijnen! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Senna Gemert - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in de Filipijnen! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Senna Gemert - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in de Filipijnen!

Door: Senna van Gemert

Blijf op de hoogte en volg Senna

28 April 2014 | Filipijnen, Calinan

Hier is dan mijn eerste reisverslag vanuit de Filipijnen!

Na een lange reis ben ik woensdag ochtend rond 06:00 in davoa city aangekomen. De reis is mij heel erg mee gevallen. Ik heb redelijk wat uurtjes in het vliegtuig geslapen waardoor de tijd wat sneller ging.
Bij aankomst op het vliegveld zijn wij opgehaald met een busje. Hiermee reden we als eerst naar de macdonals om te ontbijten.

Onderweg naar het ziekenhuis heb ik mijn ogen uit gekeken. Het ziet er hier zo anders uit dan in Nederland Langs de weg staan houten huisjes en overal op de weg rijden brommers, bussen, vrachtwagens en trycicles (dit is een soort tuktuk). Deze rijden ook allemaal Kris kras door elkaar en het woord verkeersregels kennen ze hier amper volgens mij.

Het is hier in de Filipijnen erg warm. Overdag is het in de dertig graden en daarbij is het ook nog vrij benauwd. Aan de temperatuur begin ik nu te wennen gelukkig! Op onze kamer hebben we een airco, dus daar kunnen wij lekker afkoelen.

Het ziekenhuis is hier heel anders dan bij ons. Het ziekenhuis heeft ongeveer zestig bedden en vrij klein. Ook zijn er veel open ruimtes waardoor honden en katten door het ziekenhuis lopen. De mensen in het ziekenhuis zijn heel erg vriendelijk.

De eerste nachten in de Filipijnen waren wel even wennen. We slapen met z'n allen (7 personen) in een kamer. We liggen in stapelbedden onder een klamboe, ondanks ik nog geen mug op onze kamer heb gezien.

Afgelopen weekend zijn we met de hele groep een weekendje weg geweest naar het eiland Samal. Dit is een klein eiland, ongeveer 2,5 uur rijden vanaf het ziekenhuis. We hebben hier twee nachten geslapen. Op het eiland zijn we naar de watervallen geweest. Tussen deze watervallen kon je zwemmen. We werden hier door iedereen aangestaard alsof we van een totaal andere planeet kwamen. Ook wilde iedereen foto's van je maken.
In de avond zijn we naar een vuurshow geweest. Ook was er een schuimparty.
De tweede dag op het eiland zijn we naar een grot geweest met vleermuizen. In deze grot zaten ongeveer 2,8 miljoen vleermuizen. Dit was ook zeker te horen en vooral te ruiken...

Vandaag hadden we een oriëntatie. Deze begon bij een soort van kleine dierentuin. Hier ben ik na lang twijfelen op de foto geweest met een slang. Dit was echt dood eng.. Hierna zijn we naar het weeshuis, de misbruikte meisjes, de ambulancedienst en bij de straat jongeren geweest. Dit maakte veel indruk op mij.

Morgen hebben ik nog een oriëntatiedag. We gaan naar de ouderenzorg en gehandicaptenzorg kijken. Dit weekend gaan we misschien de bergen in om daar te gaan vaccineren.

Mijn volgende reisverslag krijgen jullie over een week!

Liefs,
Senna



Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 28 April 2014 - 18:44

    Lotte:

    Wat leuk zeg en wat een ervaring! Mooi om mee te maken. Fotoossssss!!!!

  • 28 April 2014 - 20:28

    Marjo:

    Lieve Senna,

    Jullie hebben in de eerste week al veel kunnen zien en ervaren. Wel heftig allemaal, zeker als het over de weeskinderen gaat.
    Ik ben benieuwd of je komende week ook wat verpleegtechnische handelingen mag uitvoeren?

    Stoer hoor om met zo 'n enorme slang te gaan staan, mooi fotomoment!

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Veel succes!


  • 30 April 2014 - 13:09

    Dorien:

    Hoi Schat,

    Prachtige foto's, de watervallen zijn prachtig.
    De uniformen staan jullie goed.
    Het is goed te zien hoe anders het daar is.
    Kunnen wij hier wat van leren.

    Dikke kus
    mama

  • 30 April 2014 - 17:26

    Irene:

    Hoi Senna,
    Leuk om te lezen hoe je de eerste week beleefd hebt.
    Wel een cultuurschok. Echt alles is anders daar.
    Maar geniet ervan, heel veel groetjes.
    Paul & Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senna

10 weken stage lopen in de Filippijnen.

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 3017

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 04 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: